RSS

About Me

My photo
~A good child is a mirror of a happy family~

Monday, January 11, 2010


direct copy paste dr http://sitisifir10.blogspot.com/
Bismillah,
Suatu malam, saya terjumpa Dayah buat posting ini. Tiba2 terlintas difikiran saya untuk buat double contest at the same time. Thanx Dayah atas ilham bernas ini. Okeh guys...sesiapa yang jawab soalan2 di bawah layak untuk menerima 60% diskaun atas bingkai2 yang diletakkan dalam blog Uwaiys Optometrist. 60% dari harga jualan kami di kedai. Insya ALLAH dalam sebulan dua ini, kami akan menambah lagi gambar2 kaca mata untuk memaksimakan pilihan.
Lebih menarik, seorang dari kalian yang menjawab tag ini akan menerima sunglass Posh. Nanti saya akan upload gambarnya. Caranya
Buat satu entry dan dalam entry itu, jawab soalan2 yang Dayah reka. Saya hanya ubah sikit2 untuk menguji kefahaman anda.
Tagkan ia kepada berapa orang pun...tak kisah. Cuma tolong nyatakan, SAYA DI TAG OLEH......... (saya akan usahakan sunglass percuma juga untuk perujuk teramai cuma belum difikirkan yang mana satu jenamanya)
Jika anda telah buat entry dengan soalan2 itu, sila letakkan permalink anda di Uwaiys Optometrist sahaja. Tanpa permalink, anda akan terlepas tawaran hebat ini.
Sila copy paste keseluruhan entry ini ke dalam entry penyertaan anda.
Tarikh akhir tag ini untuk sesi pertama adalah 28 Feb 2010.
SAYA tak diTag oleh sape2 pn..
Soalan yang perlu dijawab adalah :
1. Sejak bila anda mula berkaca mata ?
Dari tingkatan 2
2. Bagaimana anda tahu yang anda memerlukan kacamata ketika itu?
tgk tV..x nampak subtitle dari jauh..hahaha..
3. Berapa ‘power’ pada permulaan anda berkaca mata (anggaran)?
tak ingt..mayb 100 both side
4. Jenis/bentuk kaca mata anda yang pertama?
huhuhu..besar dan x brape bulat sgt la..
5. Jenis/bentuk kaca mata anda yang terkini?
kecik..petak sket..full frame
6. Berapa power terkini anda (anggaran)?
+/- 300 both side
7. Berapa banyak koleksi kaca mata yang anda ada dari dulu hingga kini (anggaran)?
lebih kurang 6..besar,full frame,semiframe,frameless finally came back to full frame..
8. Jika anda ada sentiment tidak suka berkaca mata, sila nyatakan sebab musababnya.
pakai cermin mata nie leceh sket..lupa letak mana la..kena tarik ngn baby la..n many more
9. Yang mana anda lebih gemar. Kaca mata atau contact lens? Kenapa ?
tuk skrg better pakai spek dari contact lens..sebabnye nk cepat..contact lens kena spare masa sket..
10. Optometrist pilihan anda?
mula2 tue..focus point..tp skrg maner yg ada sale..
11. Pasangan anda berkaca mata ?
tidak
12. Apa pandangan anda pada kanak2 yang memakai kaca mata?
cam x best je..cam susah anak2 nk main...cam berat jek spek tue..ngan muka diorng yg comel..

Tujuan tag ini adalah untuk saya menilai apakah layman's term yang biasa digunakan dan menilai kefahaman orang ramai tentang kepentingan memakai spek jika anda benar2 rabun.

Nak Join leh klik SINI dan SINI

Ok..saya nk TAG WAWA

1 comment:

Pija Madzlan said...

Saya datang utk menilai entry ini :)

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

mamapayish member card